Training Bezwaar of Bonus?

Gea Wortelboer

Gea Wortelboer werkt sinds 2000 als trainer, coach en therapeutisch mindful yoga docente onder de naam Wortelboer Trainingen.
Talenten helpen ontplooien, inspireren en stimuleren is haar passie. Door respectvol, geduldig, met aandacht en zonder oordeel met deelnemers te werken ontstaat een veilige leeromgeving waar binnen waardevolle resultaten behaald worden.

Training Bezwaar of Bonus?

Medewerkers die in de Sales werken, koude of warme klanten, vinden het regelmatig lastig om met bezwaren van hun klanten om te gaan. Werken vanaf een script wekt vaak nog meer weerstand op.
Alleen al het idee om weerstand te krijgen weerhoudt mensen ervan om met een klant in gesprek te gaan. Het gebeurt dat ze in gesprek zijn en dat de klant zegt een andere leverancier te hebben waar hij erg tevreden over is. Vallen ze dan stil? Misschien wel, misschien weten ze op dat moment even niet meer wat te zeggen.

Wat kan er met deze training bereikt worden?

  • Niet meer bang zijn voor bezwaren en tegenwerpingen.
  • Weten wat te zeggen als een klant met een bezwaar komt.
  • Een bezwaar kunnen zien als een bonus! die je zomaar in je schoot geworpen krijgt: het is een onderwerp dat bij de klant speelt en een handvat biedt om een gesprek aan te gaan!
  • De volgende stap durven nemen: aandacht en commitment vragen voor eigen product of dienst en daarna concreet het gesprek afsluiten.

In deze training leren we:

  • hoe bezwaren een bonus kunnen worden;
  • bezwaren te zien als een onderwerp om verder over in gesprek te gaan;
  • hoe met een klant mee te bewegen en die mee te nemen in het eigen verhaal;
  • commitment vragen en concreet afsluiten;
  • een positieve mindset ten opzichte van bezwaren te creëren. 

Duur: een dagdeel
Locatie: in overleg te bepalen
Kosten: afhankelijk van locatie en groepsgrootte, incl. trainingsmap en certificaat
Min. 6 max. 10 deelnemers

Herken je dit?

Alleen al het idee om weerstand te krijgen weerhoud je ervan om met een klant in gesprek te gaan, want soms lijkt het wel of je tegenwerpingen aantrekt! Als je dan toch in gesprek bent, zegt de klant een andere leverancier te hebben waar hij erg tevreden over is en val je stil. Je begrijpt je klanten wel, zo zou jij misschien ook reageren op een verkoper.

 

 

Dit is wat je wilt!

Niet meer bang zijn voor bezwaren en tegenwerpingen. Weten wat je kunt zeggen als een klant met een bezwaar komt. Je wilt een bezwaar kunnen zien als een bonus die je zomaar in je schoot geworpen krijgt: een onderwerp wat bij de klant speelt en waar je het over gaat hebben! De volgende stap durven nemen: aandacht en commitment vragen voor je eigen product of dienst en daarna concreet het gesprek afsluiten.

 

In deze training leer je:

-          hoe bezwaren een bonus kunnen zijn

-          bezwaren te zien als een onderwerp om verder over in gesprek te gaan

-          hoe met je klant meebewegen en mee te nemen in je eigen verhaal

-          commitment vragen en concreet afsluiten

-          een positieve mindset ten opzichte van bezwaren te creëren

 

 

Datum: vrijdag 31 oktober 2014

Tijdstip: 9.00 tot 12.30 uur

Kosten: € 135 (Projob leden € 115) incl. Trainingsmap en certificaat

Locatie: omgeving Amsterdam

Min. 6 max. 10 deelnemers