Training Kleurige kwaliteitsgesprekken

Gea Wortelboer

Gea Wortelboer werkt sinds 2000 als trainer, coach en therapeutisch mindful yoga docente onder de naam Wortelboer Trainingen.
Talenten helpen ontplooien, inspireren en stimuleren is haar passie. Door respectvol, geduldig, met aandacht en zonder oordeel met deelnemers te werken ontstaat een veilige leeromgeving waar binnen waardevolle resultaten behaald worden.

Training Kleurige kwaliteitsgesprekken

Is dit herkenbaar?
Uw werknemers gaan op bezoek bij een klant maar ze komen terug met het gevoel dat het gesprek niet lekker ging. Ze leken elkaars taal niet goed te spreken en hadden het gevoel dat het gesprek alle kanten op ging behalve de goede. Ze zaten duidelijk niet op dezelfde golflengte.

Wat willen ze bereiken?
In een gesprek wil je met de ander de verbinding maken. Vanuit die verbinding zal er van beide kanten meer bereidheid ontstaan om naar elkaar te luisteren en te ontdekken wat je voor elkaar kunt betekenen.

Hoe kunnen ze dat bereiken?
Ieder mens heeft een eigen stijl van communiceren die je kunt leren te herkennen. Deze stijlen hebben een kleur. Het is te leren om gesprekken af te stemmen op de kleur van de ander en hem of haar daarom beter zal aanspreken en sneller kan boeien. Zelf leer je hierdoor anders te luisteren zal je beter in staat zijn om de ander (in dit geval de klant) niet alleen te bieden wat hij vraagt maar ook dat wat hij echt nodig heeft.

In deze training leren we:

  • persoonlijke communicatiestijlen (her)kennen, van jezelf en de ander;
  • in de opening van een gesprek beter af te stemmen en aan te sluiten bij de ander;
  • professionele nieuwsgierigheid te tonen, doorvragen;
  • te verbinden en te boeien;
  • een voorstel/oplossing formuleren in bij de klant aansluitende taal;
  • meer rendement te halen uit commerciële inspanningen.

Duur: een dagdeel
Locatie: in overleg
Kosten: afhankelijk van locatie, groepsgrootte, incl. trainingsmap en certificaat.
Min. 6,  max. 10 deelnemers

Herken je dit?

Alleen al het idee om weerstand te krijgen weerhoud je ervan om met een klant in gesprek te gaan, want soms lijkt het wel of je tegenwerpingen aantrekt! Als je dan toch in gesprek bent, zegt de klant een andere leverancier te hebben waar hij erg tevreden over is en val je stil. Je begrijpt je klanten wel, zo zou jij misschien ook reageren op een verkoper.

 

 

Dit is wat je wilt!

Niet meer bang zijn voor bezwaren en tegenwerpingen. Weten wat je kunt zeggen als een klant met een bezwaar komt. Je wilt een bezwaar kunnen zien als een bonus die je zomaar in je schoot geworpen krijgt: een onderwerp wat bij de klant speelt en waar je het over gaat hebben! De volgende stap durven nemen: aandacht en commitment vragen voor je eigen product of dienst en daarna concreet het gesprek afsluiten.

 

In deze training leer je:

-          hoe bezwaren een bonus kunnen zijn

-          bezwaren te zien als een onderwerp om verder over in gesprek te gaan

-          hoe met je klant meebewegen en mee te nemen in je eigen verhaal

-          commitment vragen en concreet afsluiten

-          een positieve mindset ten opzichte van bezwaren te creëren

 

 

Datum: vrijdag 31 oktober 2014

Tijdstip: 9.00 tot 12.30 uur

Kosten: € 135 (Projob leden € 115) incl. Trainingsmap en certificaat

Locatie: omgeving Amsterdam

Min. 6 max. 10 deelnemers