Learn to KISS - Meeting the media

Foto Abi

British-born journalist Abi Daruvalla (U2Media) develops and delivers tailor-made media-training to companies, public sector organizations and NGOs that operate internationally.

Training: Meeting the media? Learn to KISS… (also available in Dutch)

If you understand journalists and what they need, you won't see them as the enemy.

Abi trains directors, managers and communication professionals around the world on how to pitch stories, give inspired interviews and cope with the media in crisis situations. Formulating and delivering key messages to get your story across or cope with a crisis, preparing for press conferences or media interviews. The focus depends on your needs.

Learn to Kiss…(Keep It Short and Simple) 

Abi’s standard one-day media training workshop (link to program) is designed for a maximum of three participants (other options possible).  At the end of this training, participants:

  • Understand the needs of the media
  • Can formulate & deliver clear, concise messages (KISS)
  • Realise the importance of non-verbal communication

Abi works with co-trainer Bibi Smink a professional actress. As well as working with U2Media, Bibi trains actors for a worldwide entertainment company and performs in plays, films and commercials. During the media training Bibi gives advice on presentation techniques and operates the video camera.

Both Abi and Bibi are bilingual (English & Dutch).

Training duration: minimum 1 day
Location: Projob Amsterdam, in-company or other
Costs: to be agreed based on client needs and specific training proposal

Alleen al het idee om weerstand te krijgen weerhoud je ervan om met een klant in gesprek te gaan, want soms lijkt het wel of je tegenwerpingen aantrekt! Als je dan toch in gesprek bent, zegt de klant een andere leverancier te hebben waar hij erg tevreden over is en val je stil. Je begrijpt je klanten wel, zo zou jij misschien ook reageren op een verkoper.

 

 

Dit is wat je wilt!

Niet meer bang zijn voor bezwaren en tegenwerpingen. Weten wat je kunt zeggen als een klant met een bezwaar komt. Je wilt een bezwaar kunnen zien als een bonus die je zomaar in je schoot geworpen krijgt: een onderwerp wat bij de klant speelt en waar je het over gaat hebben! De volgende stap durven nemen: aandacht en commitment vragen voor je eigen product of dienst en daarna concreet het gesprek afsluiten.

 

In deze training leer je:

-          hoe bezwaren een bonus kunnen zijn

-          bezwaren te zien als een onderwerp om verder over in gesprek te gaan

-          hoe met je klant meebewegen en mee te nemen in je eigen verhaal

-          commitment vragen en concreet afsluiten

-          een positieve mindset ten opzichte van bezwaren te creëren

 

 

Datum: vrijdag 31 oktober 2014

Tijdstip: 9.00 tot 12.30 uur

Kosten: € 135 (Projob leden € 115) incl. Trainingsmap en certificaat

Locatie: omgeving Amsterdam

Min. 6 max. 10 deelnemers