Miniworkshop KISS

Foto Abi

De in Engeland geboren journalist Abi Daruvalla (U2Media) ontwikkelt en geeft op maat gemaakte communicatietrainingen voor bedrijven en particulieren.

Een miniworkshop KISS als onderdeel van evenementen

Je organiseert een personeelsdag, een conferentie of een ander evenement en je wilt de deelnemers daarin een interactieve mini workshop aanbieden. De mini workshop ‘Omgaan met de media’ is daar uiterst geschikt voor en is al op diverse evenementen met succes ingezet.

In 75 minuten leer je met de KISS (Keep It Short & Simple) methode hoe je een heldere en krachtige boodschap kan formuleren en overdragen aan bijvoorbeeld een journalist, maar ook aan collega’s, vakgenoten en kennissen die gewoon een kort en bondig antwoord op hun vragen willen. 

Waarom is het belangrijk om je antwoorden kort en krachtig te formuleren? Ook het antwoord hierop is Short & Simple: de gemiddelde aandachtspanne van een mens is op dit moment 8 seconden, 1 seconde korter dan dat van een goudvis (bron: US National Center for Biotechnology Information). 

Duur: 75 minuten
Kosten: offerte op maat

Alleen al het idee om weerstand te krijgen weerhoud je ervan om met een klant in gesprek te gaan, want soms lijkt het wel of je tegenwerpingen aantrekt! Als je dan toch in gesprek bent, zegt de klant een andere leverancier te hebben waar hij erg tevreden over is en val je stil. Je begrijpt je klanten wel, zo zou jij misschien ook reageren op een verkoper.

 

 

Dit is wat je wilt!

Niet meer bang zijn voor bezwaren en tegenwerpingen. Weten wat je kunt zeggen als een klant met een bezwaar komt. Je wilt een bezwaar kunnen zien als een bonus die je zomaar in je schoot geworpen krijgt: een onderwerp wat bij de klant speelt en waar je het over gaat hebben! De volgende stap durven nemen: aandacht en commitment vragen voor je eigen product of dienst en daarna concreet het gesprek afsluiten.

 

In deze training leer je:

-          hoe bezwaren een bonus kunnen zijn

-          bezwaren te zien als een onderwerp om verder over in gesprek te gaan

-          hoe met je klant meebewegen en mee te nemen in je eigen verhaal

-          commitment vragen en concreet afsluiten

-          een positieve mindset ten opzichte van bezwaren te creëren

 

 

Datum: vrijdag 31 oktober 2014

Tijdstip: 9.00 tot 12.30 uur

Kosten: € 135 (Projob leden € 115) incl. Trainingsmap en certificaat

Locatie: omgeving Amsterdam

Min. 6 max. 10 deelnemers